Sunday

Citrus Overload...



I do not know why i came up with this name..maybe because i cannot call it a screwdriver makeover ;) My earliest memory of drinking would be when i was 17...my best friend's parents had gone out of town..so i went to spend the night at her place. She, her younger sis who was 16 and me opened her dad's whisky and had it.. i really do not remember how it tasted..us doing something improper..was good enough for us. After a drink, my friend was.. 'let's stop re'..but her sis and me had a couple more..ganged up on her and made her drink a few more ;) The rest of the night passed by 3 of us talking and fantasizing about what would happen if we were to get caught and what if we become hooked to drinking ;) sweet times!

This concoction is off to the Monthly Mingle - Liquid Dreams hosted by Meeta .

What you need ..of course add,subtract or delete what you wish...

Ingredients:

1 part vanilla vodka
2 part orange juice
1 part lemonade (not plain lemon juice)
ice- lots

Method:

Pour all the above in a martini sharker or a huge jar (make sure to wrap a towel around it to prevent spills - u gotta improvise people) and shake away to a couple of beats of good music....strain and put in a fancy glass,tumbler or what u have on hand and cheers ;)

Notes:

1. You can omit the lemonade..it is a screwdriver..

2. You can omit the lemonade and the vodka..you get......plain OJ..

3. If you omit the vodka and orange juice.....you get the drift..

30 comments:

Sig said...

17? :) I had beer when I was 11 and hard liquor at 15. :) But didn't have so much that I got hammered till about 18. Love your lemony screwdriver, nice picture, and the glass is beautiful...

Asha said...

WOOHOO! Ready to wind down on Sunday already!!:D
Sounds and looks great,love the glass:)

Rajitha said...

yeah yeah! i get it.. you have cooler friends...you are a bigger drunk..what else huh! now you will come up and say you have a better car!!..oops..u do have a better car...damn u sig...u suck :(

Rajitha said...

asha - actually i drank this at 10:00 am .. i like to drink in the morning..dunno why! and glad u like the glass....i love it 2

Padma said...

You didnt yet tell us that were u all caught in that act? Its a nice drink and with the right title

Sig said...

Lol, this time I was actually saying you are a bigger drunk.... because I never had that many glasses of whisky in one night that young... ;)... I do have cooler friends though :D

Rajitha said...

padma... no we did not get caught..her parents came only after 2 days...but her damn uncle kept coming the next day to check-up on us...totally screwed the next day..

sig...uuhh..u gotta remember i had that drink with breakfast...so i misconstrued what u said..u speak in circles girl ( he he...will never admit that i was wrong ;)...and about friends...ouch! that hurt....

Nags said...

awesome glass! arrghh i am gng to go crockery shopping soon!

sra said...

Can't say anything about the recipe as I'm not familiar with it but the photo's beautiful!

Raaga said...

My parents introduced me to alcohol... when I was 8 and my brother 13 :-) But after that one round of tasting, we didn't get back to touching the stuff until we were in our early 20s.

Lovely glass... beautiful drink... and oh yeah... we went to a restaurant here and I asked for a vodka with orange juice and lemon... and the waiter actually sneered at me... like I was some novice who didn't know how to mix my drinks... never going back there.

Kamini said...

Looks absolutely yummy. Voka and orange juice... what more can you ask for :)

Rajitha said...

nags- i think u should ;) what other excuse do u need for shopping....

sra - thanks :)

raaga - when he did not understand.. you should have said screwdriver??? if he is still giving u the look you should say screwloose??? he still would not get it..but u and company can laugh ;)

kamini - that's what i am talking missy!

A kitchen scientist & a white rat hubby!!! said...

interesting post..and a real sexy glass!!!

Meeta said...

17!?? Are we spilling the beans here! Sig at eleven was an early one - LOL! I think I had my first drink at 17/18 and that too the Long Island Iced Tea! But I really love the sound of this! Refreshing and tangy!

Sirisha said...

Nice presentation Rajitha.....
It sure looks tempting.....:-)
Will give it a try :-)

bindiya singh said...

lovely blog u have! i will definitely come back for more and this citrus overload makes me want to have it right now,great recipe

Laavanya said...

Nice glass, great drink. The first time I thought anything with alcohol in it tasted good was when I had vodka but later realized that it was only because that had just 5 % alcohol!!

Kribha said...

I don't drink alcohol. I've tasted it a couple of times when my hubby takes a drink, but I did not like it. But the picture of your drink looks too good. Nice glass. will do it for my hubby sometime.

Sandeepa said...

Ha ha....pass this on to Mom and she can catch you now :)
Not much into drinks except the occasional wine but it is a beauty to look at

Rajitha said...

ms.scientist..it is a sexy glass..thank you very much :)

meeta..isnt't anonymity the best..we can share adn discuss stuff and it will not come to bite u ...u know where ;)..long island ice-tea u say...hmm.. i would have become a drunk for that ;)

sirisha - sure go ahead..but the rule is min.3 ;)

bindiya - do come over and join in the yakety yak..

laavanya...all of us do that.. i though wine was to be all fruity and sweet and yummy..guess why!! i was drinking arbor mist LOL...

kribha..make this and drink up kribha...you will be a convert..

sandeepa..aha! the bong mom is the sophisticated mom...drink only wine you say....don't tell me why...healtth reasons?? ;)

Shankari said...

hmm rajitha..did your parents know abt it? I had a first taste when I was 23, my friends added a little bit of rum to coke, had no idea and was laughing all the way thro for a perfectly serious movie :)

Rajitha said...

shankari..nope....i can imagine the lecture i would have got..laughing all the way huh..he he he sweet ;)

Vcuisine said...

Rajitha, though my choice is always fresh juice, love the presentation. Viji

Rajitha said...

viji- thnks..same here....i love fresh juice..but the oranges are pretty expensive here right now so the sugar laden " freh fruit juice" has to do :)

Happy cook said...

mmm looks delicious.
I love this one.
Should really try it.

Rajitha said...

happy cook- yep..it does taste good :)

Mishmash ! said...

hmm...college days were fun and those night outs were the best!!!
Liked your glass and the pic :)

Shn

Sreelu said...

Rajitha too much meeru, naku eppatiki root beer tagali anna bayam. Things we did in college always bring back wonderful memories.
you my dear freind have rasied the bar :)

Rajitha said...

oh sreelu...root beer lo beer ledhu papa...red-wine kudha health kosum manchidi, please anni roju 1 glass thagu ( boy does my telugu suck..sorry!)...i know..college was fun...

Srivalli said...

Rajitha..you are a fundo..come back soon..missing your posts..this one I am not sure how I missed..but had real fun reading thr the comments...compared to many in this list..I will sound very boring...:D